viernes, 5 de abril de 2013

Màquina de vapor

La màquina de vapor és un motor exotèrmic de funcionament alternatiu que utilitza el vapor d'aigua com a substància de treball, i transforma una part de l'energia interna del vapor en energia mecànica.

HISTORIA:

 Les primeres màquines de vapor tenien un moviment rectilini alternatiu i servien per a bombar aigua de mines i canals.

L'enginyer anglès James Watt, cap a l'any 1769, va perfeccionar la màquina de vapor: va modificar el sistema de condensació del vapor i va transformar el moviment rectilini alternatiu en moviment de rotació mitjançant el mecanisme de biela-manovella. També en va millorar el rendiment gràcies a l'acoblament del distribuïdor i el regulador de boles, entre altres innovacions.


 En els seus orígens, la màquina de vapor es va destinar a fer moure les màquines de les fàbriques i, més endavant, als transports, com els trens i els vaixells.


 És indubtablement un motor històric, però el seu mecanisme bàsic, el conjunt cilindre-pistó i biela-manovella, encara no ha estat superat i constitueix la base del funcionament dels motors d'explosió.


PARTS:

-Cilindre i èmbol: El cilindre és la part de la màquina on s'expandeix el vapor que arriba a pressió procedent de la caldera.
-Biela.: És una barra unida per un dels seus extrems a la tija de manera que pugui girar sobre aquest extrem formant una articulació.
-Volant d'inèrcia: és una roda grossa i pesant que quan gira presenta una forta inèrcia.
-Regulador de boles (o de Watt): és un mecanisme articulat que gira quan la màquina funciona i permet controlar-ne la velocitat perquè sigui constant.

 ESTRUCTURA


No hay comentarios:

Publicar un comentario