La màquina de vapor és un motor exotèrmic de
funcionament alternatiu que utilitza el vapor d'aigua com a substància
de treball, i transforma una part de l'energia interna del vapor en
energia mecànica.
HISTORIA:
Les primeres màquines de vapor tenien un moviment rectilini alternatiu i servien per a bombar aigua de mines i canals.
L'enginyer
anglès James Watt, cap a l'any 1769, va perfeccionar la màquina de
vapor: va modificar el sistema de condensació del vapor i va transformar
el moviment rectilini alternatiu en moviment de rotació mitjançant el
mecanisme de biela-manovella. També en va millorar el rendiment gràcies a
l'acoblament del distribuïdor i el regulador de boles, entre altres
innovacions.
En els seus orígens, la màquina de vapor es va destinar a fer moure les
màquines de les fàbriques i, més endavant, als transports, com els trens
i els vaixells.
És indubtablement un motor històric, però el seu mecanisme bàsic, el
conjunt cilindre-pistó i biela-manovella, encara no ha estat superat i
constitueix la base del funcionament dels motors d'explosió.
PARTS:
-Cilindre i èmbol: El cilindre és la part de la màquina on s'expandeix el vapor que arriba a pressió procedent de la caldera.
-Biela.: És una barra unida per un dels seus extrems a la tija de manera que pugui girar sobre aquest extrem formant una articulació.
-Volant d'inèrcia: és una roda grossa i pesant que quan gira presenta una forta inèrcia.
-Regulador de boles (o de Watt): és un mecanisme articulat que gira quan la màquina funciona i permet controlar-ne la velocitat perquè sigui constant.
ESTRUCTURA
No hay comentarios:
Publicar un comentario