Es un motor senzill, en el cilindre hi ha tres orificis que s'obren i es tanquen amb el mateix moviment del pistó: el d'admissió, que permet l'entrada de la mescla al càrter; el de càrrega, a través del qual entra la mescla en el cilindre, i el d'escapament, per on surten els gasos després de la combustió.
El funcionament dels motors d'explosió de dos temps té lloc en dues fases:
-En la fase d'admissió-compressió, el pistó parteix del PMI (Punt mort inferior) i puja a l'orifici d'admissió queda descobert, s'introdueix una càrrega de combustible en el càrter. Continua pujant, tanca l'orifici d'escapament i el de càrrega; es completa la compressió de la mescla en la cambra de combustió.
-En la fase d'explosió-escapament, en baixar, el pistó descobreix l'orifici d'escapament i permet que els gasos cremats surtin. Al mateix temps, la part inferior del pistó actua com una bomba i impulsa la mescla que hi ha en el càrter cap a l'orifici de càrrega. La mescla, després de passar per aquest forat, i arriba a la cambra de combustió.
Dibuix:
Estrutura:
No hay comentarios:
Publicar un comentario